Saturday, January 11, 2020

Trends of digital marketing/ ডিজিটাল বিপণনের ট্রেন্ডস


As we are progressing towards the end of 2019 the digital marketing landscape is seeing a dramatic shift. The digital marketing trends are constantly evolving in this high-tech era and businesses cannot afford to ignore these advancements.


Let us check out the latest digital marketing trends to watch out for in 2019.


•    Artificial Intelligence: AI is gaining traction in various industry verticals and marketing is one of them. It is used for analyzing data patterns that are sourced from social media platforms and other channels for understanding the consumer behavior in a better light.


•    Chatbots: The chatting robots that have become an integral part of customer service is a great tool that helps businesses to get an insight into the customer’s needs and preference. 


•    Social media apps: The advantages of social media platforms for marketing are immense as it allows businesses to interact with their customers directly. It is also the preferred choice of users today, so digital marketers will need to shift their focus to social media marketing and make it an integral part of their marketing strategies.


•    Personalization: Who doesn’t like the personalized content? If a customer receives content that is as per their needs, then it is assured that he will check it out. It is a better marketing alternative than “one-size fits all” strategy that has been followed by marketers until now.

আমরা 2019 এর শেষের দিকে এগিয়ে যেতেই ডিজিটাল বিপণন ল্যান্ডস্কেপটি একটি নাটকীয় পরিবর্তন হতে দেখছে।  এই উচ্চ প্রযুক্তির যুগে ডিজিটাল বিপণন প্রবণতা ক্রমাগতভাবে বিকশিত হচ্ছে এবং ব্যবসায়গুলি এই অগ্রগতিগুলি উপেক্ষা করতে পারে না।


 আসুন আমরা 2019 সালে সন্ধানের জন্য সর্বশেষ ডিজিটাল বিপণন প্রবণতাগুলি পরীক্ষা করি।


 Tificial কৃত্রিম বুদ্ধিমত্তা: এআই বিভিন্ন শিল্পের উল্লম্ব ক্ষেত্রে ট্র্যাকশন অর্জন করছে এবং বিপণনগুলির মধ্যে একটি।  এটি আরও ভাল আলোতে ভোক্তার আচরণ বোঝার জন্য সোশ্যাল মিডিয়া প্ল্যাটফর্ম এবং অন্যান্য চ্যানেল থেকে উত্পন্ন ডেটা নিদর্শন বিশ্লেষণের জন্য ব্যবহৃত হয়।


 • চ্যাটবটস: গ্রাহকসেবার অবিচ্ছেদ্য অঙ্গ হয়ে উঠেছে চ্যাট রোবটগুলি একটি দুর্দান্ত সরঞ্জাম যা ব্যবসাগুলিকে গ্রাহকের প্রয়োজনীয়তা এবং পছন্দগুলি সম্পর্কে অন্তর্দৃষ্টি পেতে সহায়তা করে।


 Media সামাজিক মিডিয়া অ্যাপ্লিকেশন: বিপণনের জন্য সোশ্যাল মিডিয়া প্ল্যাটফর্মগুলির সুবিধাগুলি প্রচুর কারণ এটি ব্যবসায়দের তাদের গ্রাহকদের সাথে সরাসরি যোগাযোগ করতে দেয় allows  এটি আজও ব্যবহারকারীদের পছন্দসই পছন্দ, তাই ডিজিটাল বিপণনকারীদের তাদের মনোযোগ সামাজিক মিডিয়া বিপণনে স্থানান্তরিত করতে এবং এটিকে তাদের বিপণন কৌশলগুলির একটি অবিচ্ছেদ্য অঙ্গ হিসাবে গড়ে তোলা দরকার।


 • ব্যক্তিগতকরণ: ব্যক্তিগতকৃত সামগ্রীটি কারা পছন্দ করে না?  যদি কোনও গ্রাহক তাদের প্রয়োজনীয়তা অনুসারে সামগ্রী পান তবে নিশ্চিত যে তিনি এটি পরীক্ষা করে দেখবেন।  এটি এখন পর্যন্ত বিপণনকারীদের দ্বারা অনুসরণ করা "এক-আকারের সমস্তগুলি ফিট করে" কৌশলগুলির চেয়ে আরও ভাল বিপণনের বিকল্প।

No comments:

Post a Comment

Thank you for reading my blog and for providing your feedback.

SEO

  It sounds like you're interested in SEO! SEO (Search Engine Optimization) is the process of improving the visibility and ranking of a ...